עבור לתוכן מרכזי עצור רכיבים נעים

החאנים של עכו

חזור אל אטרקציות

צפו בחאנים העתיקים אשר שרתו בעבר את הסוחרים שהגיעו לעיר.
בעכו העתיקה 4 חאנים. הגדול שבהם חאן אל עומדאן (חאן העמודים) צמוד לנמל ושימש בעבר את הסוחרים שהגיעו לעכו מכל העולם. החאן עומד להפוך למלון בוטיק תוך שימור ושמירה על המבנה העתיק הייחודי שלו. שלושת החאנים הנוספים: חאן א-שוורדה, חאן אל-פראנג', חאן א-שונה.

חאן אל-עומדאן

חאן סוחרים גדול סמוך לנמל, ששימש למסחר בינלאומי. סוחרים שהגיעו לנמל פרקו סחורותיהם במחסני החאן בקומה הראשונה והשתכנו בחדרי הקומה השנייה שהיוו מלון ייחודי.

החאן נבנה בסוף המאה ה-18 על ידי אחמד אל-ג'זאר, והוא נשען על שורת עמודי גרניט שהובאו מאתרים באזור.

חצר החאן סגורה למבקרים בשל עבודה להפיכת החאן למלון בוטיק תוך שימור ושמירה על הצביון החיצוני הייחודי העתיק של החאן. ניתן לצפות באופן חלקי בחאן מבחוץ.

לפניך גלריית תמונות אווירה – דלג לתוכן הבא

חאן א-שוו'רדה

חאן א-שוורדה (חאן הסוחרים) הוקם כנראה על ידי דאהר אל-עומר במאה ה-18. החאן בנוי מחצר רבועה מוקפת אוֹמנוֹת, ובמרכזה שרידי רהט (שוקת) להשקיית בהמות.

בתקופת המנדט הבריטי נפרצו הפתחים בחצר החאן מצפון ומדרום כדי להקל על התנועה. משערים שבמקום בו נבנה החאן היה בתקופה הצלבנית מנזר של האחיות הקלריסיות (Soeurs Clarisses). לפי המסופר, כאשר כבשו המוסלמים את העיר הטילו הנזירות מום בעצמן כשחתכו את אפן, כדי לא ליפול בידי הכובשים (מונדריל מספר על כך ב-1697).

חאן א-שוורדה

חאן א-שונה

במרחק של כ-30 מטר מצפון-מערב לחאן אל-עומדאן עדיין עומדת על תלה האכסניה העתיקה ביותר של עכו – חאן א-שונה (אכסניית אסמי התבואה). כתובת ערבית בשער מספרת על חידושה ותיקונה בימי דאהר אל-עומר.

ייחודה של האכסניה בכך שחלקים נכבדים ממנה, בעיקר בקומת הקרקע, הם חלקים מקוריים מהתקופה הצלבנית.

חאן אל-פראנג'

חאן אל-פראנג' הוקם במחצית השנייה של המאה ה-16 על ידי סוחרים צרפתיים, במקום בו הייתה החצר המרכזית של הרובע הוונציאני בתקופה הצלבנית.

זהו החאן הקדום ביותר בעכו, ששרד עד ימינו. הוא נקרא על שם הסוחרים הצרפתיים שהקימו אותו והתגוררו בו. פעילות הסוחרים הצרפתיים בעכו הגיעה לשיאה בשלהי המאה ה-18, עד שב-1791 הם גורשו מהעיר על ידי ג'זאר פחה. לאחר סילוקם השתלט פחה על מסחר הכותנה, שעד אז נשלט על ידם באופן מונופוליסטי כמעט.

בראשית המאה ה-18 התגורר בחאן אל-פראנג' מושל עכו, שעבר לשם מטעמי ביטחון כדי שיוכל לפקוח עין על הסוחרים הצרפתיים ולגבות מהם את המיסים ביתר יעילות.

כיום פועל בית ספר באחד מאגפי החאן.

חצר החאן פתוחה לביקורי קהל.

חאן אל-פראנג'